מטופלי חוץ

מטופלי חוץ

שיקום מטופלי חוץ

המחלקה לשיקום קוגניטיבי של מכון פוירשטיין עוסקת בין השאר, בשיקום נפגעי חבלת ראש TBI (Traumatic Brain Injury) המגיעים למכון מכל רחבי העולם. חבלת ראש TBI היא חבלת ראש טראומטית, הנגרמת כתוצאה מפגיעה חיצונית וגורמת לנזק מוחי המוביל לפגיעה ביכולת התפקודית, בהתאם לאופי ולרמת הפגיעה.

להתרחק, בשביל להתקרב לחיים

חבלת ראש טראומטית שכזו לרוב גוררת אחריה תסמינים פיזיים, המתבטאים בפגיעה ביכולות המוטוריות, שינויים וירידה ביכולות הקוגניטיביות, פגיעה בזיכרון, בקשב וריכוז, במודעות, בתפיסת המציאות, בשפה ובדיבור. בנוסף, תהיה לה לרוב גם השפעה משמעותית על ההיבטים הרגשיים וההתנהגותיים. לכן השיקום מצריך תוכנית מקיפה שתאפשר למטופלים החלמה וחזרה לתפקוד, והיות ומדובר במטופלים המגיעים ממקומות שונים בעולם, הם נדרשים להגיע לכאן למספר חודשים.

במצבים של TBI, הפגיעה היא לרוב פתאומית ויש לה השפעה רבה על החיים של כל הנפגעים ושל כל מי שסובב אותם. התערבות אינטנסיבית ומקיפה כפי שמציע מכון פוירשטיין, הכרחית על מנת להחזיר את הרמות התפקודיות ולכן מצדיקה את המאמץ הכרוך בניתוק מהסביבה.

מה המטרה של הטיפול?

לאחר טיפול רפואי ושיקום בבית חולים שיקומי בארץ המוצא, צריך לשפר את היכולות הקוגניטיביות של המטופלים – וכאן מכון פוירשטיין נכנס לתמונה.

במחלקה לשיקום קוגניטיבי של מכון פוירשטיין אנחנו עוזרים למטופלים המגיעים מכל העולם, לשפר את היכולות הקוגניטיביות, השפתיות והתפקודיות. אנחנו בוחנים את היכולות הקיימות של כל מטופל ומטופלת, את הקשיים שאיתם הם מתמודדים ומנסים לאתר דרכי למידה שיעזרו להם להתקדם.

איך אנחנו עושים את זה?

המטופלים מגיעים למכון פוירשטיין לתקופה של כמה חודשים (לפחות חודשיים), לתוכנית שיקומית אינטנסיבית הכוללת 4-5 טיפולים ביום, במשך חמישה ימים בשבוע ומועברת כולה באנגלית.  תהליך השיקום מתחיל באבחון LPAD (אבחון שפותח במכון פוירשטיין וייחודי לשיטתו), שנועד לבחון בצורה מקיפה את היכולות של כל אחד מהמטופלים במכון. בהתאם למסקנות האבחון, סוג הפגיעה, הצרכים של כל מטופל או מטופלת והמטרות שהם מציבים לעצמם, נבנית תוכנית טיפולית אישית, במטרה לקדם את היכולות הקוגניטיביות והשפתיות שלהם, מה שמאפשר לשפר את רמת התפקוד.

שיטת הטיפול שלנו מקיפה וייחודית למכוננו:

  • הטיפול משלב את תוכנית העשרה אינסטרומנטלית שפותחה במכון, במטרה לשקם את היכולות הקוגניטיביות.
  • אנחנו משלבים טיפולים מתחומים שונים, המאפשרים לחזק את היכולות השונות כמו: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, הוראה שיקומית ונוירופסיכולוגיה.
  • אנחנו מתרגלים את שיפור היכולות התפקודיות השונות על מנת לאפשר עבודה שיקומית מקיפה, שבסופה מגיעים המטופלים לרמת תפקוד מקסימלית.

במכון פוירשטיין אנחנו מאמינים כי ניתן לסייע לכל אחד להשתקם מחבלת ראש טראומטית ולחזור לחיות חיים מלאים ופעילים.

אתם מוזמנים לעלות על מטוס ולהצטרף אלינו למסע שיחזיר ליקרים לכם, את חדוות החיים והיכולת לנתב את מסלול החיים שלהם מחדש.

תרומתכם תאפשר לנו להמשיך לקדם תכניות לקידום מימוש הפוטנציאל

מידע אישי

פרטי חיוב

סה"כ תרומה: €50